Lapkričio 14 d. mūsų gimnazijos 10–11 klasių mokiniai dalyvavo Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto edukacinėje dienoje „Daugiakalbystės ir tarpkultūriškumo akademija moksleiviams“. Renginys buvo skirtas ne tik kalbinėms ir kultūrinėms kompetencijoms ugdyti, bet ir supažindinti mokinius su filologijos studijų programomis bei karjeros galimybėmis, kurias siūlo šis fakultetas.
Užsiėmimų pradžioje moksleiviai sužinojo apie VU Filologijos fakulteto studijų kryptis, specializacijas ir įvairias profesines perspektyvas: nuo vertimo, lingvistikos ir kalbų pedagogikos iki kultūrinių projektų vadybos, komunikacijos ir tarpkultūrinės mediacijos.
Antroji edukacinės dienos dalis buvo orientuota į šiuolaikinius informacijos vartojimo iššūkius. Mokiniai mokėsi atpažinti dezinformaciją, melagingas naujienas ir suvokti emocinės kalbos galią socialiniuose tinkluose. Jie tyrinėjo realius pavyzdžius, analizavo, kaip manipuliuojama emocijomis, ir aptarė, kokias pasekmes tai gali turėti visuomenei.
Vėliau sekė praktinės veiklos apie tarpkultūrinę komunikaciją. Mokiniai nagrinėjo, kaip formuojami stereotipai, kaip jie plinta ir kodėl gali turėti įtakos tarpusavio supratimui. Taip pat buvo diskutuojama apie kultūrinio šoko reiškinį – kaip jis atsiranda, kokie jo etapai ir kaip žmonės gali išmokti su juo tvarkytis bendraudami su kitų kultūrų atstovais.
Visi dalyviai buvo pavaišinti kava, arbata ir užkandžiais, o renginio pabaigoje laukė kalbų kavinės. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti save ispanų, vokiečių arba prancūzų kalbų veiklose, kuriose buvo skatinami natūraliai bendrauti, atlikti interaktyvias užduotis ir pasijusti tarsi tarpkultūrinėje aplinkoje.
Tai buvo turininga, prasminga ir įkvepianti diena. Mokiniai grįžo kupini naujų žinių, kurias galės pritaikyti tiek mokymosi procese, tiek kasdieniame gyvenime, stiprindami savo kritinį mąstymą, tarpkultūrinį jautrumą ir kalbinius gebėjimus.










